کانال(طلاب بصیر و مهدوی نصف جهانِ شهیدپرور در ایتا به آدرس https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas)
سلام بر خواهران طلبه عزیزم❤️با توجه به متنوع بودن مطالب در این کانال(طلاب بصیر و مهدوی نصف جهانِ شهیدپرور در ایتا به آدرس https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas) ،سعی کردم مطالب را موضوع بندی نموده و لینک های آنها را انتشار دهم تا شما عزیزان راحت با کلیک بر روی هر لینک مطلب را سریع مشاهده فرمایید.
دوستتان دارم و برای شما آرزوی موفقیت دارم❤️
موضوع1: آموزشی و کمک آموزشی
#کمک_آموزشی #فوق_العاده????????
معرفی نرم افزار ایکس مایند
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/124
جدول روند کلی استنباط
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/154
#فقه_کاربردی « ابواب فقه تمدنی و نظامهای تمدنی»
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/145
ره توشه علمی
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/328
#تمرینات_صرفی ناظر به آیات مشکل قرآن کریم همراه با پاسخ
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/335
#نقشه_کلی_علوم _ادبی (عکس فضایی از ادبیات عرب)
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/351
پاورپوینت :هفت قدم برای انس، مطالعه و شناخت معارف قرآن و حدیث
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/352
کتاب تلخیص المفتاح خطیب قزوینی که چکیده ی بخش بلاغت مفتاح العلوم سکاکی
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/362
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/364
شرح مطول ملا سعدالدین تفتازانی (بلاغت)
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/370
دانلود نسخه شرح جدید تلخیص المفتاح دو رنگ (بلاغت)
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/371
دانلود رایگان کتاب منشور طلبگی در پرتو آیه ی نفر
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/373
دانلود رایگان کتاب هفت آسمان«قدم های انس با قرآن و حدیث»حاصل هفت سال ارائه کارگاه «هفت آسمان» در سطح کشور
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/379
آدرس مجموعه ای از نمودارها، جداول و تحقیقات مفید در زمینه صرف و نحو جدول معانی ابواب مزید / نمودار قواعد خصوصی باب افتعاال / جدول قواعد عمومی اعلال / جدول کامل ابواب مهم ثلاثی مزید / تحقیقی پیرامون فعل کاد (اسرار کاد) / تحقیقی پیرامون قواعد خصوصی اعلال برای افعال مثال واوی بر اساس لغت نامه المعجم الوسیط (جدید) / جدول قواعد تخفیف همزه بر اساس کتاب صرف ساده (جدید) / نمودار باب استثناء بر اساس کتاب سیوطی (شرح الفیه) / نمودار ظرف بر اساس کتاب سیوطی (شرح الفیه)/
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/385
آدرس آرشیو صوت تدریس کتاب «مغنی الادیب» محدوده مغنی 1 یعنی از همزه تا سر «لو»:استاد نظریان
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/386
نمودار درختی مقدمات مبحث صناعات خمس به همراه مبادی اقیسه از کتاب منطق مرحوم مظفر و همچنین نمودار درختی تقسیم جناب ابن سینا از مبحث مبادی اقیسه (9نمودار)
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/390
سلسله جلسات استاد بغدادی با موضوع تعمیق ادبیات برای نخبگان حوزوی
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/428
#معرفی_دانشنامه_اسلامی_طهور
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/436
حدیث خوانی کاربردی و روشمند ( آشنایی با منابع حدیث شیعی/ چگونگی فهم حدیث/ ارائه سیرمطالعاتی منابع حدیثی)
«هفت وادی، چهل منزل»سلسلهنشستهای انجمن حدیث حوزه در مدرسه فیضیه توسط استاد سید محمدکاظم طباطبایی
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/559
وان نوت مغنی الادیب (فوق العاده عالی)
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/568
وان نوت شرح مغنی الادیب به زبان فارسی 1(فوق العاده عالی)
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/571
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/573
وان نوت سیوطی (فوق العاده عالی)
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/575
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/576
پی دی اف نحو مقدماتی
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/570
وان نوت قرآن کریم (فوق العاده عالی)
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/578
آشنایی با قواعد فقهی پرکاربرد(فوق العاده)
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/628
معرفی سازمان علمی و آموزشی «فرادرس» (Faradars) از قدیمیترین وبسایتهای یادگیری آنلاین
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/629
کتابهای آموزش احکام فقه و زندگی، شاهکار یکی از پژوهشکده های حوزوی قم مقدسه + دانلود PDF رساله های موضوعی
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/631
موضوع 2: متفرقه
#متفرقه #فوق_العاده????????
متفرقه
#اطلاع_رسانی استفاده از #وام_فروشگاه_مرکز_خدمات
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/71
#جدول_تطبیق_آیین_نامه_انضباطی_(مبسوط)مورد تایید مرکز مدیریت خواهران
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/128
#جزوه_آموزش_کوثرنت
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/126
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/178
جوایز و هدایای فصلی شبکه کوثرنت
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/194
#حدیث_دوستی_آل_محمد
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/441
معرفی_کانال آموزش انیمیشن رایگان
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/546
معرفی نرم افزار وان نوت برای اندروید با پشتیبانی زبان فارسی
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/562
فیلم آموزش وان نوت (فوق العاده کاربردی برای تحصیل)
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/566
لینک دریافت فیلم آموزش کار با نرم افزار وان نوت به زبان فارسی
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/572
آموزش وان نوت (پی دی اف)
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/716
فایل #صوتی سخنان استاد علیدوست: بررسی سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با تاکید بر مناسبات فقه و حقوق
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/592
فایل #پی_دی_اف سخنان استاد علیدوست: بررسی سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با تاکید بر مناسبات فقه و حقوق
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/593
#معرفی_موسسه_نورالمجتبی (علیه السلام) با رزومه اساتید مبرز(15 پست متوالی و مرتبط)
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/602
اطلاع رسانی همکاری خواهران طلبه دانش آموخته با موسسه راهیان کوثر به عنوان معلم
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/639
معرفی کانال الگوی ایرانی- اسلامی پیشرفت
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/667
فایل صوتی نشست جریان شناسی الحاد - دکتر شاکرین
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/672
معرفی چند نرم افزار کاربردی و مناسب برای طلاب عزیز،مبلغین محترم و اساتید بزرگوار (5 پست متوالی)
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/673
?انتشار برای نخستین بار?نشست ” در آمدی بر اقتصاد اسلامی"?استاد سید عباس موسویان(8 پست متوالی)
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/682
رزومه استاد حجت الاسلام و المسلمین سیدعباس موسویان: نویسنده و محقق اقتصاد اسلامی
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/698
متن پیاده شده ی نشست تخصصی تبیین الگوی پیشرفت ۵۰ سال آینده انقلاب اسلامی در آستان قدس رضوی ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/703
موضوع3 : گام دوم و تحلیل ها
#گام_دوم ????????
#کلیپ_های_صوتی #دو_دقیقه_ای گام دوم(11 قسمت)
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/255
سخنرانی جامع و پرنکتهٔ آیتالله میرباقری در تحلیل «بیانیهٔ گام دوم»
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/669
?اپلیکیشن «گام دوم انقلاب»
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/410
گام دوم و تحلیل ها و..
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/163
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/164
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/181
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/183
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/184
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/215
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/217
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/228
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/230
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/231
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/236
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/241
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/242
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/243
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/281
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/286
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/291
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/312
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/421
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/422
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/423
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/445
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/446
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/469
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/475
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/476
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/557
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/579
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/585
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/587
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/704
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/714
موضوع4 : مقالات علمی ناب
#مقالات ????????
#فوق_العاده?« نقشه اسماء الله » چیست؟ چه کاربردی دارد؟
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/147
#فوق_العاده??« حقوق بشر » چیست؟ چرا؟ و چگونه؟ (مدل مطلوب حقوق بشر)
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/149
«دین » چیست؟ چه محتوایی دارد؟ چه قلمرویی دارد؟ چه انتظاری از آن میرود؟ جه زبانی دارد؟ (بسته مبنای دینشناسانه در پارادایم شبکهای)
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/150
دین حداکثری
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/151
مبنای معرفت شناسانه
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/152
« انسان شبکهای » چیست؟ و بسته گزارههای « انسانشناسانه » حکمت متعالیه کدامند؟ (مبانی انسانشناسانه پارادایم شبکهای)
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/153
« الگوریتم » چیست؟ چرا؟ و چگونه؟
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/155
«اجتهاد» چیست؟ چرا و چگونه؟
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/156
« طراحی سیستم و مدلسازی » چیست؟ و چگونه؟
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/157
« مبانی علمشناسانه» در پارادایم شبکهای
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/159
طلبه انقلابی-استاد عالم زاده نوری (پی دی اف)
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/595
موضوع5 : پژوهشی
#فوق_العاده?
پژوهشی
#درباره_گروه «ساماندهی پژوهشگران» مخصوص « «اعضای هسته های پژوهشی»
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/15
#معرفی_سامانه_ابر_نور
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/298
معرفی پایگاههای اینترنتی مفید در حوزه پژوهش فناورانه
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/325
#طرح_فوق_العاده_عالی_و_کاربردی??ایجاد مرکز مشاوره و خدمات پژوهشی در مرکز مدیریت
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/12
موضوع6: بصیرت افزایی
#فوق_العاده?
#بصیرت_افزایی
مداحی نسلهای پس از انقلاب
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/189
کلیپ بسیار زیبا و قابل تأمّل ❇️ای انسان تو آزادی بپاخیر-??مرحوم آیت الله دکتر شهید بهشتی
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/204
مستند «روایت رهبری»
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/310
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/420
کلیپ اثبات ولایت مطلقه فقیه در 5 دقیقه(استاد رحیم پور ازغدی)
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/434
متنوع
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/76
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/80
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/104
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/114
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/115
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/117
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/119
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/121
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/140
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/141
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/142
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/165
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/182
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/186
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/200
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/210
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/219
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/233
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/438
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/464
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/596
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/632
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/709
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/710
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/711
موضوع7: فرهنگی - تبلیغی
#فوق_العاده?
معرفی طرح کوثر ویژه همسران طلاب
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/25
#معرفی_سایت_فرهنگی ***معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور***
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/26
#معرفی_سایت_فرهنگی *** راهیان نور***
مجری اردوهای راهیان نور
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/28
معرفی سامانه پیامکی ریحانه؛ بخش زن، خانواده و سبک زندگی
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/34
نوحه های حجاب و عفاف
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/38
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/39
#معرفی_کانال ایده های جدید مربیان کودک
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/42
خشاب تبلیغی منتشر شد
بسته های رسانه ای موضوع بندی شده
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/172
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/212
نرم افزار علمی فرهنگی نگره 57
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/198
#معرفی_کانال «دین فطری»
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/216
مجموعه مطالب گامهای آغازین سلوک معنوی(7 قسمت اول)
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/267
معرفی آدرس مشاوره قرآنی (رو خوانی و روانخوانی
تجوید و زیبا خوانی
حفظ و اقسام آن
شیوه برگزاری جلسات قرآنی (عمومی، خانوادگی و …)
پاسخ به شبهات قرآنی
شیوه های انس با قرآن کریم)
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/382
? انتشار نخستین بار ? نماهنگ| مدافع حرم
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/447
? #نماهنگ ” زیباتر از یوسف”
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/452
#دین_فطری (24 فایل معروف فوق العاده عالی در راستای هستی شناسی،انسان شناسی،خداشناسی :استاد هادی عظیمی)
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/481
همه چیز در مورد دوره غیر حضوری ( سلسله مباحث دین فطری)
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/621
سیر مطالعاتی( در 24 موضوع مختلف)
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/624
#فرق_تكلم_و_سكوت (علامه حسن زاده املی)
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/547
#نماهنگ ✅ ای ایران ?? مهد عاشقان سرزمین صاحبالزمان
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/567
معرفی طرح جذاب قرآنی صفای دل -غیر حضوری (با مدیریت استاد دکتر ولی الله جعفری)
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/625
کارگاه آموزشی تبلیغ چهره به چهره
https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas/646
️با توجه به متنوع بودن مطالب در این کانال(طلاب بصیر و مهدوی نصف جهانِ شهیدپرور در ایتا به آدرس https://eitaa.com/shahideh_kanize_yas) ،سعی کردم مطالب را موضوع بندی نموده و لینک های آنها را انتشار دهم تا شما عزیزان راحت با کلیک بر روی هر لینک مطلب را سریع مشاهده فرمایید. دوستتان دارم و برای شما آرزوی موفقیت دارم❤️
#هرچقدر_لذت_بردید
#برای_سلامتی_امام_عصر_و_نائب_ایشان_دعا_بفرمایید
کارگاه آموزشی مهارت های تشکیلاتی
مدیریت تشکیلات
تشکیلات
تشکیلات عبارت است از نظام اجتماعی خاصی که بر اساس آن عده ای از افراد ـ هم عقیده ـ به منظور رسیدن به یک سلسله هدفهای نسبتا مشخص با یکدیگر همکاری می کنند بدین ترتیب که تصمیماتی را اتخاذ می نمایند یا به مرحله اجرا و عمل در می آورند از سوی دیگر هرچند عمده فعالیت های تشکلهای فرهنگی، کارکردهای فرهنگی است اما برای انجام آن نیاز به پشتوانه مالی است. ساختارهای مالی جهت این امر نیز باید بر اساس و منطبق با همان کارکردهای فرهنگی تشکل تعریف شود. در این کارگاه موضوع تشکیلات مردم نهاد و خود جوش و دانشجویی بیششتر مورد توجه است.
در هر تشکیلات نکات مهمی وجود دارد که باید به آنها توجه ویژه کرد یعنی باید به نحوی به آنها نگریست که به نفع اجتماع و تشکیلات باشد . کار تشکیلاتی یک کار اجتماعی است و با زندگی فردی فرق می کند در این یادداشت به چند نکته ی مهم در کار تشکیلاتی می پردازیم که اگر در زندگی فردی رعایت نشوند شاید خیلی مشکلی را ایجاد نکنند ولی در تشکیلات نباید به آنها بی توجه بود .
مدرس: استاد عسگریان
این کارگاه به بیان و تعریف آموزش مهارت های تشکیلاتی از نظر فنی و محتوایی در قالب یک جلسه پرداخته است، این کارگاه در قالب صوت بارگذاری شده است که شامل سه بخش آموزشی می باشد ، کیفیت صوت در حد مطلوب می باشد. همچنین بخش های صوتی این کارگاه به صورت مستقل از هم بارگذاری شده است تا امکان دریافت و دانلود مستقل به صورت صوت فراهم باشد.
آموزش مهارت های تشکیلاتی – اصول شاخص توانمندی تشکیلاتی دانشجویی
فایلهای آموزشی صوتی و تصویری را در لینک زیر مشاهده فرمایید.???
کارگاه آموزشی مهارت های تشکیلاتی
کارگاه روش تفسیر قرآن
بسمه تعالی
#تفسیر_قرآن
#کارگاه_روش_تفسیر_قرآن
قرآن کریم
قرآن، کلام اعجاز آمیز خداوند بزرگ است که برای هدایت بشر به رسول گرامی اسلام وحی شد. همزمان با نزول این وحی الهی بر رسول گرامی اسلام، به وسیله یاران آن وجود مقدس، نوشته می شد و در مصحف ها نگهداری می گردید. این گونه نیست که فقط رسول گرامی اسلام آن را برای نسل های بعدی نقل کرده باشد. بلکه بسیاری از یاران بزرگوار آن وجود مقدس، برای نسل های بعد نقل کردند که این کتاب از ناحیه خدا بر رسولش نازل گردید.
روش تفسیری
روش تفسیری عبارت است از طریق و شیوهای كه هر مفسر برای تفسیر یك یا چند آیه انتخاب میكند و غالباً بستگی دارد به ابزاری كه در تفسیر بكار میبرد. مفسر گاهی بر اساس عقل، گاهی بر اساس نقل (روایات) و زمانی به کمک خود قرآن به تفسیر می پردازد.
مدرس: استاد رضایی اصفهانی
کارگاه آموزش روش تفسیر علوم قرآن – شیوه های نوین روش صحيح تفسیر علوم قرآن و منابع آن
این کارگاه به بیان و تعریف آموزش روش تفسیر علوم قرآن – شیوه های نوین روش صحيح تفسیر علوم قرآن و منابع آن ا ز نظر فنی و محتوایی پرداخته است. این کارگاه در دو قالب صوت و تصویر بارگذاری شده است که شامل هفتم جلسه آموزشی می باشد ، کیفیت صوت در حد مطلوب و کیفیت تصویر مناسب است که با حجم کم تصویری قالب قبول دارد، با توجه به فضای کلاس بهتر است از فیلم آموزشی استفاده کنید تا از فضای تصویری نیز بهرمند باشید همچنین جلسات این کارگاه به صورت مستقل از هم بارگذاری شده است تا امکان دریافت و دانلود مستقل جلسات به صورت صوت و تصویر فراهم باشد.
فایلهای آموزشی صوتی و تصویری را در لینک زیر مشاهده فرمایید.???
معرفی سایت مؤسّسۀ مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام
معرفی سایت بسیار مفید ؛ مؤسّسۀ مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام
سازمان مردم نهاد، غیرسیاسی، غیر دولتی، غیر انتفاعی- با مدیریت حوزوی
ابتدا مطالعه فرمایید سپس هر چقدر لذت بردید برای سلامتی و تعجیل در امر فرج مولای مهربانمان دعا بفرمایید.
بسمه تعالی
مؤسّسۀ مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام
معرفی اجمالی موسسه
موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام، از سال ۱۴۲۳ق (۱۳۸۱ش) فعالیت محتوایی خود را شروع کرد؛ در سال ۱۴۲۸ق (۱۳۸۶ش) به طور رسمی به عنوان یک سازمان مردم نهاد (NGO) در سطح استان خراسان، از استانداری خراسان پروانه فعالیت گرفت؛ و در سال ۱۴۳۴ق (۱۳۹۲ش) از وزارت کشور، پروانه فعالیت در سطح ملی دریافت کرد.
۲-هویت موسسه
کانون تفکر تحقیقاتی ، آموزشی و ترویجی با هویت حوزوی با باور زیر :
در صورتیکه آرمانشهر اسلام با زبان سیستمها و مدلهای تمدنساز ارائه شود، برتری نگرش، قانون و فرهنگ اسلام بر موارد مشابه و تجربیات بشری قابل لمس شده، زمینه لازم برای تحقق تمدنی که «علاوه بر کارآمدی در پاسخ به شبکهی نیازها، احساس حضور خدا را مستمرا افزایش میدهد»، فراهم خواهد شد. اقامه این تمدن آرمانی ترین فلسفه انقلاب اسلامی می باشد. برای تحقق این آرمان بلند باید دولت اسلامی و جامعه اسلامی محقق شود و این نیاز به تولید محتوا برای سیستم ها و مدلهای تمدن اسلامی دارد.
۳-باورهای موسسه
این موسسه باور دارد که:
۱-سعادت فردی و اجتماعی بشر، در گرو ارتقاء عقلانیت و علم، عدالت و معنویت در جهت ارتباط با خداوند است. (براساس باور به تجلی توحید در شبکه کثرات هستی)
۲- حرکت بشر در زندگی، حرکت مستقل از شبکه هستی نیست و تابع معادلات شبکه هستی است.
۳- عقل بشر بر شبکه هستی احاطه ندارد لذا برای دستیابی به معادلات حرکت انسان در شبکه هستی کافی نیست. (انتقال به مبنای معرفت شناسانه)
۴- دین، علم ابراز شده خداوند برای بشر است و احاطه بر شبکه هستی دارد و برای حرکت دادن بشر به سعادت است. (براساس باور به جریان توحید از مجرای ولایت) (انتقال به مبنای دین شناسانه)
۵- دین اسلام، دین حداکثری است و کلیه نیازهای بشر تا انتهای تاریخ را با کارآمدی نسبت به رقباء پوشش داده است.
۶-پوشش نیازها، به صورت راهبردی است نه بهصورت مصداقی وجزیی.
۷-گزارههای دین اسلام، گزارههای راهبردی و برنامهسازهستند. (نه صِرفا توصیه اخلاقی یا الزام حقوقی یا توصیف تکوینی)
۸-مجموعه گزارههای دین در موضوعات مختلف، به صورت «مدل» قابل استخراج و قابل توصیف هستند.
۹-بدون «مدلسازی» نمیتوان تاثیرگذاری در زندگی را ایجاد و مدیریت کرد.
۱۰-تحقق کامل دین اسلام نیازمند تحقق تمدنی است.
۱۱-تمدنسازی نیازمند سیستمسازی و مدلسازی است.
۱۲-بقاء و گسترش تمدنی، نیازمند کارآمدی سیستمهای آن تمدن نسبت به رقباء در عمل و فهم این کارآمدی در افکار عمومی است.
۱۳-برای رسیدن به سعادت جمعی جهانی بشر، نیاز به استخراج و پیادهسازی مدلهای اسلام برای تمام جوانب زندگی است.
۱۴-برای زمینهسازی در جهت رسیدن به این تمدن، توجه افکارعمومی جهانی به کارآمدی مدلهای دینی ضرورت دارد.
۱۵- فلسفه اصلی انقلاب شکوهمند اسلامی اقامه حکومت اسلامی و سپس رسیدن به تمدن اسلامی است که برای تحقق این فلسفه راهی جز نظریه پردازی در زمینه مدل های تمدن ساز بر اساس نگرش اسلام نیست.
۴- ارزشهای موسسه (مبتنی بر شبکه باورها)
ارزشهای این موسسه عبارتند از:
۱-ارتباط با آموزههای دین، باید بهگونهای باشد که منجر به افزایش مستمر احساس حضور خداوند درقلب در تمام جوانب زندگی گردد.
۲-این افزایش مستمر احساس حضور خداوند در صحنه زندگی، باید عمومی و جهانی شود. (آرمان موسسه = اصلیترین آرزو)
۳-برای تحقق این فرآیند، باید طلاب حوزههای علمیه، دینشناسِ در مقیاس تمدنی و عرفانمحور باشند.
۴-تربیت محقق حوزوی برای طراحی مدلها و سیستمهای تمدنی براساس نگرش اسلام، باید در اولویت قرار گیرد. (گرایش اصلی موسسه = اولویت کاری)
۵-فضای موسسه، محققین و اساتید آن، باید اندیشهها و احساس مراجعین را به سوی عرفان شیعی فقاهتی برای تحقق تمدن نوین اسلامی سوق دهد. (رویکرد موسسه = زاویه دید موسسه)
۶-کلیه فرآیندهای تحقیقاتی، آموزشی و فرهنگی موسسه، باید منجربه ارتقاء ادراک و تعمیق فهم از آموزههای دین شود.
۷-کلیه فعالیتهای تحقیقاتی، آموزشی و فرهنگی موسسه، باید بهصورت محصولات قابل مصرف و سهلالوصول برای مخاطب عرضه شوند و همه در راستای بسط فرهنگ دین مداری در پهنه کشور اسلامی و سایر کشورها توزیع گردد.
۸-کلیه محصولات موسسه، بایداطمینان مخاطب را در: نیازمحور بودن، مستند بودن، عملیاتی بودن، برتری نسبت به موارد مشابه، جلب کند.
۹-ارتباط با موسسه، محققین، اساتید و محصولات آن، باید احساس تغییر و امکان تغییر و وجود راهکار تغییر را به مخاطب منتقل کند.
۱۰-کلیه فعالیتهای موسسه، باید در جهت اقامه حاکمیت اسلام و ولایت انسان کامل که حضرت بقیه الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف می باشند و فقیه جامع شرایط ظاهر و باطن که ماذون از جانب ایشان است باشد و موجب اعزاز و گسترش منویات ولی فقیه عادل زمانه که رهبری امت را بر عهده دارند، گردد.
۵-گرایش اصلی مؤسسه
تربیت محقق حوزوی برای طراحی مدلها و سیستمهای تمدنی براساس نگرش اسلام، باید در اولویت قرار گیرد.
۶-آرمان مؤسسه
افزایش مستمر احساس حضور خداوند در صحنه زندگی، عمومی و جهانی شود.
۷-دکترین مؤسسه
تلاش برای تولید آرمانشهر اسلام (تولید نظری و تفصیلی) و کمک به نظام اسلامی و ارکان آن جهت تحقق این آرمان شهر در ظل ولایت مطلقه فقیه عادل.
خلاصهی باورها و ارزشهای فوق عبارتست از:
در صورتیکه آرمانشهر اسلام با زبان سیستمها و مدلهای تمدنساز ارائه شود، برتری نگرش، قانون و فرهنگ اسلام بر موارد مشابه و تجربیات بشری قابل لمس شده، زمینه لازم برای تحقق تمدنی که «علاوه بر کارآمدی در پاسخ به شبکه نیازها، احساس حضور خدا را مستمرا افزایش میدهد» فراهم خواهد شد.
۸-اهداف راهبردی موسسه
۸-۱-اهداف راهبردی موسسه (در حوزه مبناسازی) : پارادایم شبکه ای+نظریه نگرش سیستمی به دین
۸-۲-اهداف راهبردی موسسه (در حوزه روش ها) :
تولید و ترویج “روش تحقیق شبکهای “
تولید و ترویج “روش تحصیل مهارتمحور “
تولید و ترویج “روش تدریس کارگاهی “
تولید و ترویج “روش تفکر شبکهای “
تولید و ترویج “روش تصمیمگیری الگوریتمی”
۸-۳-اهداف راهبردی موسسه (در حوزه موضوع شناسی):
تولید نقشه و اطلس موضوعات و مسائل زندگی در مقیاس خرد و کلان
۱- مدل نیازها بر اساس نگرش اسلام
۲- شبکه مسائل علوم انسانی اسلامی
۳- مدل طبقه بندی علوم بر اساس نگرش اسلام
۴- مدل سیستمی ” ابواب فقه “
۵- نقشه ” اسماء الله “
۶- نقشه مفهومی ” قرآن ، نهج البلاغه و بحارالانوار”
۷- شبکه مسائل فرهنگ، توسعه، مدرنیته
۸-۴-اهداف راهبردی موسسه در محور تحقیقات:
۱- تولید مدل پیشرفت و توسعه بر اساس نگرش اسلام
۲- طراحی سیستم های زندگی بر اساس نگرش اسلام
۳- تولید منابع درسی حوزه با قابلیت ایجاد مهارت کاربردی کردن دین و سیستم سازی بر اساس نگرش اسلام
۴- تولید بسته های آموزشی عمومی به صورت روش آموزش کارگاهی در زمینه علوم و معارف اسلام
۸-۵-اهداف راهبردی موسسه در محور آموزش
۱- تربیت مدرس و محقق برای حوزه های علمیه با قابلیت آموزش سیستم سازی بر اساس نگرش اسلام در کلیه مواد درسی
۲- برنامه ریزی و برگزاری کارگاه و دوره های آموزشی کاربردی در علوم و معارف اسلام برای کلیه مراکز علمی ، فرهنگی و مدیریتی
۸-۶-اهداف راهبردی موسسه در محور فرهنگی
۱- تربیت برنامه نویس فرهنگی و تبلیغ برای مراکز تحقیقاتی، آموزشی، مدیریتی و سازمانی
۲- برنامه ریزی و برگزاری فعالیت های فرهنگی و تبلیغی در کلیه مراکز علمی، مدیریتی و عمومی
۳- ارائه مشاوره های تخصصی به کارگزاران و مدیران نظام اسلامی برای اجرائی نمودن مدل آرمان شهر اسلامی
۹-استراتژی موسسه
استراتژی موسسه در نگرش ها: حرکت بر اساس “نگرش سیستمی و شبکهای”
استراتژی موسسه در تحقیقات: حرکت بر اساس “الگوریتم تحقیق شبکهای”
استراتژی موسسه در آموزش: حرکت بر اساس “آموزش کارگاهی” (روش تدریس تفکرساز و مهارتساز)
هویت استراتژی های فوق :
مدل سازی ، ارتقاء از فهم اولیه به فهم کاربردی و از فهم کاربردی به فهم خلاق ، مهارت محوری ، خود آگاه سازی برای ایجاد قدرت کنترل و مدیریت زندگی ، به وحدت رساندن کثرتها و تجلی دادن وحدت در کثرتها
روندها در به کارگیری استراتژیهای موسسه:
۱- شناسایی مستمر وضعیت موجود در محور آسیبها و نواقص، انتظارات و نقدها، امکانات و فرصتها
۲- باز تعریف مستمر وضعیت مطلوب در نمای کلان با ملاحظه آیندهسازی
۳- نیازسنجی مستمر و بازتعریف شبکه اولویتگذاری نیازها
۴- تولید راهبرد مرکزی برای حرکت به سمت وضعیت مطلوب
۵- تولید مراحل حرکت و برنامه عملیاتی تفصیلی برای رسیدن به وضعیت مطلوب
۶- شبیه سازی روند و بررسی رفتار مدل مورد نظر
۷- شناسایی طرح و برنامههای رقیب و ارزیابی آنها
۸- ارائه مدل مورد نظر در یک مطالعه تطبیقی با مدل رقیب
۱۰-منشور اخلاقی موسسه
قال امیرالمومنین علیه السلام: ضَاعَ مَن کانَ لَهُ مَقصَدٌ غَیرُ الله
«هر که هدفی جز اتصال به خداوند داشته باشد، زندگی را باخته است»
با استعانت از خداوند واستمداد از مقام ولایت کلیه حضرت حجهبنالحسنالعسکری عجلاللهتعالیفرجه، وبراساس باورهای عرفان شیعی فقاهتی که هدف و معنی زندگی انسان رااتصال قلبی به وجود بی نهایت خداوند میداند و راه آن را تلاش درونی برای جاری ساختن خواست الهی به جای خواست خود معرفی کرده است تا نیروی شوق الی الله فعال شود و انسان را ازخودیت عبور دهد و به عبودیت ذاتی برساند؛ و همچنین برای همگانی شدن خدامحوری، تلاش برای تحقق تمدن اسلام را لازم میداند؛
تمام کارکنان، محققین واساتید موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام، خود را متلزم میدانند که درجهت تحقق ماموریت موسسه که «تولید نرم افزار تمدن اسلام» است، و در راستای آماده سازی خود برای خدمت گذاری در نظام اسلامی و تلاش خالصانه حداکثری برای پیشبرد اهداف متعالیه ولی فقیه، اصول اخلاقی زیر رارعایت کنند:
اصل مرکزی و راهبردی حاکم برتمام امور:
در هر تصمیم و رفتار و احساس درونی، لحظه ای قبل از فعال کردن آن از خود بپرسم که آیا خداوند راضی است؟
تعهد می کنم برای بهتر عملی کردن اصل فوق، اصول زیر را اجرا کنم:
۱-در هر رفتاری با فرد دیگر، ابتدا خودم را به جای او بگذارم و ببینم آیا چنین رفتاری را با خودم می پسندم؟
۲-نسبت به هر فردی در موسسه، احساس مسئولیت برای حفظ شخصیت او و رشد او را با در اختیارگذاشتن تجاربم داشته باشم.
۳-نسبت به هر چیزی در موسسه، احساس مسئولیت برای محافظت و بهینهسازی داشته باشم، و صرفا به رفع نیاز خود فکر نکنم.
۴-هر سخنی می خواهم بگویم ابتدا بررسی کنم آیا با عبارات بهتری می توانم بیان کنم؟
۵-هر کاری می خواهم انجام دهم ابتدا از اول تا آخر آن را مرورکنم و ببینم آیا بهترین فرد برای انجام آن هستم و آیا بهترین راه را برای انجام آن انتخاب کردهام؟
۶-اگر اشتباهی کردم، از اعلام آن هراس نداشته باشم و مسئولیت اشتباهم را بپذیرم و تلاش کنم جبران شود؛ و درموقعیتهای سخت و فشار، احساس خود را مدیریت کرده با عقل جمعی حرکت کنم.
۷-اگر فرد دیگری اشتباهی کرد (در گفتارش یا رفتارش یاعملکردش) ، به جای سرزنش، تلاش کنم به او کمک کنم تا وضعیت اصلاح شود.
۸-تلاش حداکثری بدون توقع، برای انجام درخواستهای دیگران داشته باشم و قدردان تلاشها و زحمات حتی کوچک از کوچکترین افراد باشم.
۹-صمیمیت سبب نشود حق و حریم دیگران را در گفتار و نگاه و رفتار رعایت نکنم و یا چیزی بیش از مقدورات افراد از آنها بخواهم.
۱۰-برای انجام تعهداتم نیاز به پیگیری دیگران نداشته باشم و خودم با دقت، تعهداتم را هر روز بهتر از دیروز به انجام برسانم.
دریافت فایل معرفی مؤسّسۀ مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام
مشهد-خیابان کاشانی-کاشانی25-پلاک 4/490
تلفن:051-32285800-3
ایمیل: info@isin.ir
معرفی چند نرم افزار کاربردی و مناسب
معرفی چند نرم افزار کاربردی و مناسب برای طلاب عزیز،مبلغین محترم و اساتید بزرگوار همراه با لینک های آموزشی???
1551863555_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_.pdf
#نکات_ناب_علمی_برای_طلاب_عزیز12
?? #گام_دوم
? #نکات_ناب_علمی_برای_طلاب_عزیز
بسم الله الرحمن الرحیم
سلسله جلسات استاد بغدادی با موضوع تعمیق ادبیات برای نخبگان حوزوی
ادبیات مهمترین حلقه ی وصل طلبه با متون است و هر چه ادبیات یک طلبه قوی تر باشد می تواند ارتباط محکم تر و مطمئن تری با متون برقرار کند و نه تنها دینداری خود را استحکام بخشد بلکه در دریافت ها و پژوهش های دینی خود نیز دقیق تر و مستحکم تر عمل نماید. در این جلسات به موضوع تعمیق ادبیات برای نخبگان حوزوی پرداخته می شود.
1) تاریخ ادبیات(محض و قرآنی) - سه جلسه
2) از بلاغت موجود تا بلاغت مطلوب - یک جلسه
3) 8 محور برای تکمیل ادبیات - یک جلسه
توضیحات اینکه مباحثی که در این جلسات بیان شده است گرچه غالبا ذیل روش تحصیل پایه دو و سه نیز آمده اما چون قصد بر آن است که در هر سال مباحثی مانند لغت، روش تعمیق ادبیات و تعمیق مباحث صرفی و نحوی که اثر عمیق در فهم دین دارند، به تدریج به آن اضافه شود، این قسمت را به طور جداگانه اضافه کردیم تا در هر سال به تکمیل مباحث آن بپردازیم.
لینک سلسله جلسات استاد بغدادی با موضوع تعمیق ادبیات برای نخبگان حوزوی
#نکات_ناب_علمی_برای_طلاب_عزیز11
?? #گام_دوم
? #نکات_ناب_علمی_برای_طلاب_عزیز
بسم الله الرحمن الرحیم
در آدرس زیر، آرشیو صوت تدریس کامل کتاب «مغنی الادیب» محدوده مغنی 1 یعنی از همزه تا سر «لو» خدمت شما تقدیم میگردد. این آرشیو در سال تحصیلی 97-98 توسط استاد نظریان در حال تدریس است که به مرور منتشر خواهد شد.
ویژگی بارز این آرشیو این است که «نمودار» تدریس هر جلسه به تفکیک توسط استاد گرانقدر و فاضل تهیه شده و در کنار صوت، این نمودارها نیز منتشر شده است. تدریس بر اساس همین نمودارها انجام میشود که فرآیند آموزش را بسیار پربار و پربازده کرده است.
✅مقدمات، رئوس ثمانیه، معرفی استاد???
✅مقدمات و شروع حرف همزه???
✅حرف الهمزه???
✅خصوصیات همزه استفهام???
✅تکلمه همزه مفرده???
✅آ???
✅أجل???
✅شروع اذ???
✅إذ???
✅مسألة إذ???
✅إذا فجائیه???
✅إذا غیرفجائیه???
✅إذما???
✅إذاً???
✅أل???
✅الوجه الثالث???
✅تنبیه???
✅ألا???
✅ألّا???
✅إلی???
#نکات_ناب_علمی_برای_طلاب_عزیز10
?? #گام_دوم
? #نکات_ناب_علمی_برای_طلاب_عزیز
بسم الله الرحمن الرحیم
در آدرس زیر، مجموعه ای از نمودارها، جداول و تحقیقات مفیدی که در زمینه صرف و نحو تهیه شده است را خدمت شما دوستان طلبگی تا اجتهادی تقدیم میکنیم. البته بعضی از این نمودارها قبلا در سایت طلبگی تا اجتهاد منتشر شده و برای استفاده بیشتر دوستان بازنشر شده است؛ اما بعضی از آنها نیز برای اولین بار است که منتشر میشود.
لطفا با صلوات بر محمد و آل محمد و به منظور پیروزی امت اسلامی دانلود بفرمایید.
جدول معانی ابواب مزید
نمودار قواعد خصوصی باب افتعاال
جدول قواعد عمومی اعلال
جدول کامل ابواب مهم ثلاثی مزید
تحقیقی پیرامون فعل کاد (اسرار کاد)
تحقیقی پیرامون قواعد خصوصی اعلال برای افعال مثال واوی بر اساس لغت نامه المعجم الوسیط (جدید)
جدول قواعد تخفیف همزه بر اساس کتاب صرف ساده (جدید)
نمودار باب استثناء بر اساس کتاب سیوطی (شرح الفیه)
نمودار ظرف بر اساس کتاب سیوطی (شرح الفیه)
لینک بسته نمودارها، جداول و تحقیقات مفید (روح الله راسل) + دانلود
#نکات_ناب_علمی_برای_طلاب_عزیز9
?? #گام_دوم
? #نکات_ناب_علمی_برای_طلاب_عزیز
بسم الله الرحمن الرحیم
کتاب هفت آسمان به دنبال معرفی «قدم های انس با قرآن و حدیث» برای عموم مردم با تحصیلات دیپلم، دانشجویان و طلاب علوم دینی است.
کافی است روزانه نیم ساعت برای اجرای برنامه های این کتاب، زمان صرف کنید تا بعد از 365 روز به نقطه مطلوبی از انس با ظاهر و نیز معارف قرآن و حدیث برسید.
این کتاب حاصل هفت سال ارائه کارگاه «هفت آسمان» در سطح کشور است.
تذکر سردبیر سایت: این اثر برای اولین بار در آذرماه 1394 منتشر شده بود اما این بار ویرایش جدید و تکامل یافته این اثر با ارزش را خدمت شما دوستان خوب طلبگی تا اجتهادی تقدیم میکنیم.
دوستانی که مایل به تهیه کتاب هستند میتوانند نسخه چاپ شده آن را از اینجا دریافت کنند، اما استاد روح الله راسل این کتاب ارزشمند را برای اولین بار در سایت طلبگی تا اجتهاد به صورت کاملا رایگان منتشر نموده است. برای سلامتی ایشان و شادی روح پدرشان با ذکر صلوات بر محمد و آل محمد صلی الله علیه و آله دانلود بفرمایید.
دانلود رایگان کتاب هفت آسمان???
#نکات_ناب_علمی_برای_طلاب_عزیز8
?? #گام_دوم
? #نکات_ناب_علمی_برای_طلاب_عزیز
بسم الله الرحمن الرحیم
کتاب تلخیص المفتاح خطیب قزوینی که چکیده ی بخش بلاغت مفتاح العلوم سکاکی است محوری ترین کتاب در علم بلاغت است و شرح های معروف ملا سعد الدین تفتازانی به نام های مختصر و مطول شرح این کتاب وزین هستند. حیف است بسیاری از طلابی که بلاغت را در جواهر البلاغه اجمالا می خوانند لااقل یکبار متن تلخیص المفتاح خطیب قزوینی را مورد مطالعه قرار ندهند. یکی از مهمترین نیازها برای فهم یک متن، فهم ساختار محتوای نوشته شده در آن متن است لذا برای راحتی کار دوستان علاقه مند متن این کتاب بدون کم و کاست و با همان زبان عربی برای خوانش راحت و گیر نکردن طلاب در فهم ساختار متن و هندسه ی کلی مباحث این کتاب به صورت نموداری در دو بخش علم معانی در 79 لوحه و علم بیان در 40 لوحه ی پرده نگار (پاورپوینت) و علم بدیع در 80 لوحه تقدیم می گردد امید است که موجب افزایش سطح علمی شما سربازان تفقهی - انذاری حضرت بقیة الله سلام الله علیه گردد.
با ذکر صلوات برای سلامتی امام عصر ارواحنا فداه و نایبشان امام خامنه ای حفظه الله و پایداری ملت بزرگ و انقلابی ایران در مسیر ظهور دانلود فرمایید.
ضمنا از آنجا که تاکنون متن تلخیص در بازار بصورت جداگانه مورد مشاهده قرار نگرفته است لذا این کتاب با پاورقی های محققانه ی عبدالحمید هنداوی که در ابتدای کتاب تحقیق مطول ایشان چاپ شده بود جدا سازی گردیده و در ادامه تقدیم می گردد.
http://tt-ej.ir
نمودار متن عربی کتاب تلخیص المفتاح موضوع پاورپوینت ? ادامه مطلب ???
نموداری تلخیص المفتاح خطیب قزوینی مقدمه و معانی
تلخیص المفتاح مقدمه و بخش علم المعانی ? ادامه مطلب ???
نموداری تلخیص المفتاح خطیب قزوینی مقدمه و معانی
تلخیص المفتاح بخش علم البیان? ادامه مطلب ???
نموداری تلخیص المفتاح خطیب قزوینی باب بیان
تلخیص المفتاح بخش علم البدیع ? ادامه مطلب ???
نموداری تلخیص المفتاح خطیب قزوینی باب بدیع
نکته ی مهم : این فایلها به عنوان یک تقریر طلبگی و نسخه ی پیش نویس اولیه است لذا خواهشمندیم اشکالات را تذکر بفرمایید تا کار پیراسته تر شود و شما هم در ثواب احتمالی شریک شوید.
نکته ی مهم دیگر: اگر طلبه ای بخواهد مجتهد شود باید در ادبیات مجتهد باشد زیرا پایه ای ترین و زیربنایی ترین گزاره های مرتبط با فهم متن گزاره ها و اصول ادبیاتی و مباحث وضع است.
دانلود متن تلخیص المفتاح خطیب قزوینی با حاشیه عبدالحمید هنداوی?ادامه مطلب???
متن تلخیص المفتاح خطیب قزوینی تحقیق شده و حاشیه خورده عبدالحمید هنداوی چاپ شده در ابتدای کتاب مطول
جداشده از نسخه تحقیق شده شرح مطول ملا سعدالدین تفتازانی توسط عبدالحمید هنداوی? ادامه مطلب???
متن مطول تفتازانی با تحقیق هنداوی
دانلود نسخه شرح جدید تلخیص المفتاح دو رنگ ?
#نکات_ناب_علمی_برای_طلاب_عزیز 7
بسم الله الرحمن الرحیم
?? #گام_دوم
? #نکات_ناب_علمی_برای_طلاب_عزیز
با سلام به شما دوستان خوب طلبگی تا اجتهادی، امروز مطالب بسیار مفیدی که توسط استاد روح الله راسل در کارگاه انس با قرآن و حدیث ارائه شده است را خدمت شما دوستان تقدیم میکنیم
هر مسلمانی به دنبال راه صحیح زیستن و شناخت رابطه شایسته با خود، خلق و خالق است و بی شک تنها منبعی که توان معرفی چنین راهی را دارد همانا قرآن کریم و کلمات نورانی ائمه معصومین علیهم السلام است.
با آنکه این مسأله برای یک مسلمان شیعه کاملاً روشن است امّا گاه در اثر نداشتن برنامه صحیح و عدم مراعات تقدّم و تأخّر در مطالعه قرآن و حدیث به هدف مطلوب نائل نمی شود.
لذا این طرح به دنبال معرفی هفت قدم برای انس، مطالعه و شناخت معارف قرآن و حدیث است و در هر قدم روش مناسب طی کردن آن و زمان لازم را ذکر می کند.
برای انجام این طرح کافی است روزانه فقط نیم ساعت به قرآن و حدیث اختصاص دهیم تا بعد از کمتر از سه سال، انس مطلوبی با قرآن و حدیث یافته و معارف این دو گوهر را شناخته و به لطف پروردگار در زندگی خود به کار بریم و فضای فکر و عمل و زندگی خود را با عطر و نورِ ثقلین، معطر و نورافشان کنیم. http://tt-ej.ir
ادامه مطلب ???
#نکات_ناب_علمی_برای_طلاب_عزیز6
بسم الله الرحمن الرحیم
?? #گام_دوم
? #نکات_ناب_علمی_برای_طلاب_عزیز
#نقشه_کلی_علوم _ادبی (عکس فضایی از ادبیات عرب)
به طور خلاصه باید گفت که علوم عربیت 13 علم اند که عبارتند از: لغت، صرف، نحو، معانی، بیان، بدیع، اشتقاق، عَروض، قافیه، قَرضُ الشّعر، خطّ، انشاء و تاریخ ادبیات .
برای درک صحیح یک متن علمی که معمولاً خالی از مسائل بلاغی است، دانستن سه علم «لغت، صرف و نحو» کفایت می کند، اما از آنجا که علاوه بر متون عربی ساده، لازم است «قرآن کریم» و «احادیث ائمه معصومین علیهم السلام» را نیز بفهمیم لازم است 6 علم از علوم عربیت را به خوبی بیاموزیم که عبارتند از: «لغت، صرف، نحو، معانی، بیان و بدیع».
ادامه مطلب ???
#نکات_ناب_علمی_برای_طلاب_عزیز 5
?? #گام_دوم
? #نکات_ناب_علمی_برای_طلاب_عزیز
#تمرینات_صرفی ناظر به آیات مشکل قرآن کریم
? سؤال چهارم
نمل 28:﴿اذْهَبْ بِکِتابی هذا فَأَلْقِهْ إِلَیْهِمْ ثُمَّ تَوَلَّ عَنْهُمْ فَانْظُرْ ما ذا یَرْجِعُونَ﴾
سؤال:
1. صرف: «هاء» در «فألقِه» چیست؟
2. اگر هاء ضمیر است چرا ساکن شده؟
________________________________________
? سؤال پنجم
اعراف 111 و شعراء 36:﴿قالُوا أَرْجِهْ وَ أَخاهُ وَ أَرْسِلْ فِی الْمَدائِنِ حاشِرینَ﴾
سؤال:
1. اصل کلمه «ارجه» چیست؟
2. این «هاء» در انتهای این کلمه چه نوع هائی است؟ سکت یا ضمیر؟ و اگر ضمیر است چرا ساکن است؟
________________________________________
? سؤال ششم
کهف 38:﴿لکِنَّا هُوَ اللَّهُ رَبِّی﴾
سؤال:لکنّا را از حیث صرفی تحلیل کنید و بگویید اصل آن چه بوده است؟
??????
tt-ej.ir
#نکات_ناب_علمی_برای_طلاب_عزیز4
?? #گام_دوم
? #نکات_ناب_علمی_برای_طلاب_عزیز
#تمرینات_صرفی ناظر به آیات مشکل قرآن کریم
? سؤال سوم
بقره 259:﴿فَانْظُرْ إِلى طَعامِکَ وَ شَرابِکَ لَمْ یَتَسَنَّهْ﴾
سؤال: «یَتَسَنَّه» از نظر صرفی چه احتمالاتی دارد؟ به ترتیبی که به ذهن می رسد بررسی کنید و وجه متعین یا اولی را بیابید.
??????
tt-ej.ir
#نکات_ناب_علمی_برای_طلاب_عزیز3
?? #گام_دوم
? #نکات_ناب_علمی_برای_طلاب_عزیز
#تمرینات_صرفی ناظر به آیات مشکل قرآن کریم
?سؤال دوم:
سوره فتح، آیه 2: ﴿إِنَّا فَتَحْنا لَکَ فَتْحاً مُبیناً * لِیَغْفِرَ لَکَ اللَّهُ ما تَقَدَّمَ مِنْ ذَنْبِکَ وَ ما تَأَخَّرَ﴾
1. ترجمه دقیق فعل تأخر در این آیه شریفه چیست؟
2. برای ترجمه دقیق میتوانید به آیات زیر نیز رجوع کنید و از این آیات کمک بگیرید:
﴿یُنَبَّؤُا الْإِنْسانُ یَوْمَئِذٍ بِما قَدَّمَ وَ أَخَّرَ﴾(قیامة، 13)
﴿عَلِمَتْ نَفْسٌ ما قَدَّمَتْ وَ أَخَّرَت﴾(انفطار، 5)
3. به نرم افزار نور مراجعه کنید و آیه شریفه فوق را یافته و میان ترجمه ها به تحقیق بپردازید و بررسی کنید که کدامیک از ترجمه ها با آنچه شما یافته اید مطابق است؟ (بیش از 30 ترجمه در این نرم افزار وجود دارد)
4. آیا از این تحقیق و ترجمه صحیح میتوان ثمره ای در راستای دفع شبهه اباحی گری به دست آورد؟ در این رابطه قدری تأمل کنید. ??????
tt-ej.ir
#نکات_ناب_علمی_برای_طلاب_عزیز2
?? #گام_دوم
? #نکات_ناب_علمی_برای_طلاب_عزیز
#تمرینات_صرفی ناظر به آیات مشکل قرآن کریم
?سؤال اول:
نور، 52:
﴿وَ مَنْ یُطِعِ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ یَخْشَ اللَّهَ وَ یَتَّقْهِ فَأُولئِکَ هُمُ الْفائِزُون﴾
سؤال:
? تحلیل صرفی کلمه «یَتَّقْهِ» چیست؟
? این کلمه در اصل چه بوده است؟
? علت سکون «قاف» چیست؟
??????
tt-ej.ir
ره توشه علمی نوروز
?? #گام_دوم
? #نکات_ناب_علمی_برای_طلاب_عزیز
بِسْمِ اللهِ الرَّحمنِ الرَّحیم
قال علیٌ (علیهالسّلام):
«الفُرصَه تمُّر مرِّ السَحاب فانتَهِزوا فُرَصَ الخَیّر» (نهجالبلاغه فیض، ص 1086)
«فرصت مانند ابر از افق زندگی میگذرد، مواقعی که فرصتهای خیری پیش میآید غنیمت بشمارید و از آنها استفاده کنید».
با عرض سلام و ادب و احترام خدمت شما طلاب ارجمند. ره توشه علمی _ نوروز را بدست آوردم جهت استفاده طلاب ناب در اختیار شما عزیزان قرار میدهم . مهم استفاده است نه سال تهیه ? ???
دریافت فایل:ره توشه علمی نوروز
tt-ej.ir
#نکات_ناب_علمی_برای_طلاب_عزیز1
?? #گام_دوم
?#نکات_ناب_علمی_برای_طلاب_عزیز
?فرق قضیه و تصدیق چیه؟
?فرق مفهوم و مصداق چیه؟
با سلام خدمت دوستان بزرگوار
پرسش های مطرح شده از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که درک دقیق اصطلاحات و به کاربستن درست آنها یکی از اهداف مهم منطق خوانی است
نکته دوم اینکه یکی از شایع ترین مغالطه های منطقی ، اشتباه مفهوم به مصداق است پس باید به درستی با این اصطلاحات آشنا شویم.
از دوستان درخواست می کنم به پاسخ و شیوه رسیدن به آن دقت فرمایند.
✅فرق قضیه و تصدیق؟
برای درک تفاوت دو اصطلاح باید به تعریف آنها دقت کرد
تعریف قضیه: مرکب تامی که قابلیت صدق و کذب دارد
لازم به یاد آوری است که منطق دانان برای لفظ سه تقسیم ذکر می کنند سومین تقسیم عبارت است تقسیم لفظ به مفرد و مرکب(برای آشنایی کامل به این تقسیم رک المنطق ص 62-59) همانگونه که ملاحظه می فرمایید جنس قضیه (مرکب) از تقسیمات الفاظ است پس قضیه نیز از سنخ الفاظ است
✅تعریف تصدیق: ادراک مستتبع حکم
لازم به یاد آوری است که علم تقسیم می شود به تصور و تصدیق و تصدیق همان ادراک مقتضی حکم است بنابراین تصدیق از سنخ علم و ادراک است
نتیجه :
با این توصیف روشن است که قضیه از سنخ الفاظ و تصدیق از سنخ ادراک است
الفاظ قالب معانی هستند و ما تصدیقات خود را در قالب الفاظ(قضیه) می ریزیم و به آنها لباس لفظی می پوشانیم و آنرا به دیگران منتقل می کنیم
برای نمونه اگر بگوییم (زمین کروی است) صورت ذهنی نسبت حکمیه در این مثال یک تصدیق است و الفاظی که مشتمل بر این تصدیق هستند(زمین کروی است) یک قضیه هستند
البته در این بحث نکات ظریفی وجود دارد که نیاز مند دقت بیشتری است و به دلیل ساده سازی مطلب از بیان آنها خودداری می کنم
پرسش دوم فرق مفهوم و مصداق؟÷
برای پاسخ به این پرسش هم باید به تعریف آنها مراجعه کرد
مفهوم : صورت ذهنی انتزاع شده از اشیاء است مانند صورت ذهنی انسان
✅مصداق : آنچه که مفهوم از آن انتزاع شده و یا مفهوم بر آن منطق می شود را مصداق گویند مانند وجود خارجی انسان که مفهوم انسان از آن انتزاع شده و بر آن منطبق است
✳️فرق مفهوم و مصداق؟
✅مفهوم آن صورتی است که از اشیاء انتزاع می شود و مصداق آن چیزی است که صورت ذهنی(مفهوم) از آنها انتزاع می شود
به بیان ساده مطابق هر مفهومی، مصداق آن است اعم از اینکه آن مصداق در خارج باشد یا در ذهن برای نمونه مصداق مفهوم کلی ،مفهوم کلی انسان در ذهن است چرا که کلی در خارج وجود ندارد
tt-ej.ir
موسسه نورالمجتبی (علیه السلام)
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام بر طلاب عزیز و ارجمندم??
من به تازگی با موسسه نورالمجتبی (علیه السلام) آشنا شدم . بسیار لذت بردم . امیدوارم برای طلاب عزیزم و خانواده های ایشان مفید باشد. زحمت معرفی آن با شما حضرات بزرگوار ??????
دریافت بروشور معرفی مؤسسه « سامانه آموزش مجازی نورالمجتبی (علیه السلام)»
معرفی اساتید موسسه نورالمجتبی (علیه السلام) ????
✅حجت الاسلام دکتر ناصررفیعی
✅استاد سیّد محسن میرباقری
✅استاد حسینی قمی
✅دکتر محمد حسین رجبی دوانی
✅دکتر رضا برنجکار
✅دکتر علی رضائیان
✅دکتر حامد دهقانان
✅دکتر عبدالرضا حاجیلری
آدرس سایت مؤسسه « سامانه آموزش مجازی نورالمجتبی (علیه السلام) »
به عنوان مثال 20 درصد تخفیف برای دوره فوق العاده فوق⏫⏫⏫
تاریخ انسان در قرآن (از آدم تاحضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف در قالب دی وی دی )
لینک خرید :تاریخ انسان در قرآن (از آدم تاحضرت ولی عصر)
تقدیم رزومه اساتید موسسه نورالمجتبی (علیه السلام) ????
.رزومه دکتر سید محسن میرباقری. مدیر مسئول و استاد موسسه نورالمجتبی علیه السلام
.رزومه استاد سید حسین حسینی قمی.از اساتید موسسه نورالمجتبی علیه السلام
.رزومه دکتر برنجکار.از اساتید موسسه نورالمجتبی علیه السلام
.رزومه دکتر حاجیلری. از اساتید موسسه نورالمجتبی علیه السلام
.رزومه دکتر دهقانان.از اساتید موسسه نورالمجتبی علیه السلام
.رزومه دکتر رضائیان.از اساتید موسسه نورالمجتبی علیه السلام
.رزومه دکتر محمد حسین رجبی دوانی.از اساتید موسسه نورالمجتبی علیه السلام
.رزومه دکتر ناصر رفیعی.از اساتید موسسه نورالمجتبی علیه السلام
بقیه موارد
ارتباط با مدیر موسسه نورالمجتبی علیه السلام@nmi_admin
نمونه سوالات امتحانی مدارس علمیه خواهران دروس سطح2
بسم الله الرحمن الرحیم
نمونه سوالات امتحانی حوزوی مدارس علمیه خواهران سراسر کشور کل دروس سطح 2
خانم نامی فرد(مسئول بخش خواهران در طلبگی تااجتهاد)
به حول و قوه الهی، فعالیت بخش حوزه علمیه خواهران در گروه طلبگی تا اجتهاد را آغاز نموده اند. ان شاء الله به مرور زمان مطالب مرتبط با دروس و مسائل حوزه علمیه خواهران در این سایت منتشر خواهد شد.
در این مطلب، نمونه سوالات امتحانی سطح 2 حوزه های علمیه خواهران خدمت شما عزیزان تقدیم میگردد.
مجموعه 1 نمونه سوالات امتحانی حوزه علمیه خواهران
دریافت مجموعه 1 نمونه سوالات امتحانی حوزه علمیه خواهران
لیست درس هایی که نمونه سوالات آنها در این فایل فشرده قرار گرفته است
مجموعه 2 نمونه سوالات امتحانی حوزه علمیه خواهران
دریافت مجموعه 2 نمونه سوالات امتحانی حوزه علمیه خواهران
فایل فشرده فوق حاوی نمونه سوالات ادبیات عرب، فقه، اصول و کلام سطح 2 حوزه علمیه خواهران است