موعود از القاب مبارک حضرت
ا❁﷽❁ا
⚜️المَوعود⚜️
«و الْیَوْمِ الْمَوْعُودِ»؛
و سوگند به آن روز موعود.
(سوره مبارکه بروج، آیه 2)
«و فِی السَّماءِ رِزْقُکُمْ وَ ما تُوعَدُونَ فَوَ رَبِّ السَّماءِ وَ الْأَرْضِ إِنَّهُ لَحَقٌّ مِثْلَ ما أَنَّکُمْ تَنْطِقُون» (قَالَ: قِیَامُ الْقَائِم)؛
و روزىِ شما در آسمان است و نیز آنچه شما وعده داده مى شوید که عبارتست از قیام حضرت قائم آل محمد (علیهم السلام). پس سوگند به پروردگار آسمان و زمین که واقعاً او (یعنی قیام آن حضرت) حق است همان گونه که خود شما سخن مىگویید.
(سوره مبارکه ذاریات، آیات 22 و 23)؛ الغیبة للطوسی، النص، ص 176
ا┅═✧❁ ⚜️ ❁✧═┅ا
✍️ «موعود» به معنای وعده داده شده، از القاب مبارک حضرت بقیة الله الأعظم (أرواحنا فداه) می باشد. حتمی ترین وعدۀ الهی در جمیع صحف و کتب آسمانی، به تمامی خلق، موعودِ عصر و زمان، حضرت سیدنا و صاحبنا حجة بن الحسن المهدی العسکری (أرواحنا فداه) می باشند که در روز وعده داده شده خواهند آمد.
? دلائل الإمامة، ص 502
⚜️ همانگونه که در فرازهایی از زیارت حضرتشان اشاره صریح بر این مطلب شده است:
▪️ «السّلامُ عَلَی الْمَهْدِیِّ الَّذِی وَعَدَ اللهُ بِهِ الأُمَمَ…»
▪️ «السلام علیکَ یا وعد الله الذّی ضمنه…»
▪️ «وأَتَوَسَّلُ إِلَیکَ یا رَبِّ بِإِمامِنا وَمُحَقِّقِ زَمانِنا، اَلْیوْمِ الْمَوْعُودِ»
و تقرب و توسل می جویم به سوی تو ای پروردگارم به وسیله امام و پیشوای مان که نگهبان حقّ است در زمان ما تا روز موعود که ظهورش فرا رسد … .
#اسامی_القاب_صفات_مبارک_حضرت
#الموعود
┄┅┅❅?? ???❅┅┅┄
?ناصرات المهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف
موجود از القاب مبارک حضرت
ا❁﷽❁ا
⚜️الموجود⚜️
«بدِیعُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ إِذَا قَضَى أَمْرًا فَإِنَّمَا یَقُولُ لَهُ کُنْ فَیَکُونُ»؛
هستی بخش آسمانها و زمین اوست، هنگامی که فرمان وجود چیزی را صادر کند، می گوید: موجود باش! و آن فورا موجود میشود.
﴿سوره مبارکه بقره، آیه 117﴾
ا┅═✧❁ ⚜️ ❁✧═┅ا
✍️ «موجود» به معنای مُثبَت و غیر فقید، از القاب مبارک حضرت بقیة الله الأعظم (أرواحنا فداه) می باشد. وجود مقدسی که احدی استطاعت انکارشان را ندارد و چون ارادۀ تکوینی شان به شیئی تعلق گیرد، کن فیکون و ایجاد می شود، و با تعلق ارادۀ تشریعی شان به فعلی، آن فعل متعلق أمر (بمعنی الأعم) قرار می گیرد. چرا که قلب مبارکشان، وعاء مشیة الله است و چون اراده فرمایند، خداوند اراده فرموده است؛
▪️ «قُلُوبُنَا أَوْعِیَةٌ لِمَشِیئَهًْ اللَّهِ»
▪️ «إرَادَةُ الرَّبِّ فِی مَقَادِیرِ أُمُورِهِ تَهْبِطُ إِلَیْکُمْ وَ تَصْدُرُ مِنْ بُیُوتِکُم»
▪️ «نَحْنُ إِذَا شِئْنَا شَاءَ اللَّهُ وَ إِذَا کَرِهْنَا کَرِهَ اللَّه»
? التوحید (للصدوق)، ص 89؛ کشف الغمة فی معرفة الأئمة، ج2، ص499؛ کامل الزیارات، النص، ص200؛ بحار الأنوار، ج 26، ص 7
⚜️ امامیه اجماع دارد که وجود مقدس حضرت بقیة الله الأعظم (أرواحنا فداه) «حی موجود در أمصار» است:
? العبقری الحسان، ج 4، ص 720؛ أعیان الشیعة، ج 2، ص 49
▪️ «إنه حی موجودة».
? کشف الغمة فی معرفة الأئمة، ج 2، ص 493
▪️ «و إذا قیل لهم أنّ القائم حیّ موجود، جَعَلُوا أَصابِعَهُمْ فِی آذانِهِمْ وَ اسْتَغْشَوْا ثِیابَهُمْ، وَ أَصَرُّوا وَ اسْتَکْبَرُوا اسْتِکْبارا».
? منتخب الأنوار المضیئة فی ذکر القائم الحجة(علیه السلام)، النص، ص 192
▪️ «انّ المهدی ولد الحسن العسکری، فهو حی موجود باق منذ غیبته الى الآن، و لا امتناع فی بقائه بدلیل بقاء عیسى و الخضر و الیاس علیهم السلام».
? إحقاق الحق و إزهاق الباطل، ج 19، ص 686
▪️ «و انّ المهدی عجل اللّه فرجه هو الثانی عشر منهم، و انه مولود حی موجود بالادلة الواضحة و البراهین الساطعة من الکتاب و السنة و العقل».
? کشف الأستار عن وجه الغائب(علیه السلام) عن الأبصار، ص 21
? إلزام الناصب فی إثبات الحجة الغائب(علیه السلام)، ج 1، ص 386
#بقیه_الله_خیر_لکم_ان_کنتم_مومنین
#اسامی_القاب_صفات_مبارک_حضرت
#الموجود
┄┅┅❅?? ???❅┅┅┄
?ناصرات المهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف
به نماز صبح و شبت سلام، و به نور در نَسَبت سلام
﷽؛
#شعر_ناب
?لب ما و قصه زلف تو، چه توهمی، چه حکایتی!
?تو و سر زدن به خیال ما، چه ترحمی، چه عنایتی!
?به نماز صبح و شبت سلام، و به نور در نَسَبت سلام
?و به خال کنج لبت سلام، که نشسته با چه ملاحتی
?به جمال، وارث کوثری، به خدا محمد دیگری
?به روایتی خود حیدری، چه شباهتی، چه اصالتی!
?بلغالعلی به کمال تو، کشفالدجی به جمال تو
?به تو و قشنگی خال تو، صلوات هر دم و ساعتی
?شده پر دو چشم در ازل، یکی از شراب و یکی عسل
?نظرت چه کرده در این غزل، که چنین گرفته قرابتی
?تو که آینه تو که آیتی، تو که آبروی عبادتی
?تو که با دل همه راحتی، تو قیام کن که قیامتی
?زد اگر کسی در ِخانهات، دل ماست کرده بهانهات
?همه جا گرفته نشانهات، به چه حسرتی، به چه حالتی!
?نه مرا نبین، رصدم نکن، و نظر به خوب و بدم نکن
?ز درت بیا و ردم نکن، تو که آستان سخاوتی
┄┅┅❅ ?❅┅┅┄
شاعر: جناب آقای قاسم صرافان
پ ن: قرائت شده در محضر رهبر انقلاب اسلامی
?تاریخ 1390/03/25
#بقیه_الله_خیر_لکم_ان_کنتم_مومنین
#همدلی_برای_ظهور
#عید_نو_عهد_نو
#نیمه_شعبان
┄┅┅❅?? ???❅┅┅┄
?ناصرات المهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف
#اسامی_القاب_صفات_مبارک_حضرت
ا❁﷽❁ا
?«وَ مُبَشِّرًا بِرَسُولٍ یَأْتِی مِنْ بَعْدِی اسْمُهُ أَحْمَدُ»؛
?به پیامبری که بعد از من می آید و نامش «احمد» است، بشارتتان مىدهم.
(سوره مبارکه صف، آیه 6)
? حضرت خاتم الأنبیاء، محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند:
«وَ أَمَّا أَحْمَدُ؛ فَإِنِّی فِی السَّمَاءِ أَحْمَدُ مِنْه»؛
نام من احمد است، چون در آسمان ستودهتر از زمین هستم.
? کمال الدین و تمام النعمة، ج 1، ص 253
? و امیرالمومنین علی (علیه السلام) در وصف آخرین حجت الهی فرمودند:
?«یَخْرُجُ رَجُلٌ مِنْ وُلْدِی فِی آخِرِ الزَّمَانِ … اسْمَانِ اسْمٌ یَخْفَى وَ اسْمٌ یَعْلُنُ؛ فَأَمَّا الَّذِی یَخْفَى فَأَحْمَدُ وَ أَمَّا الَّذِی یَعْلُنُ فَمُحَمَّد»؛
مردی از فرزندانم در آخرالزمان می آید که برای او دو اسم است؛ اسمی مخفی و اسمی ظاهر؛ اما اسمی که مخفیست، احمد و اسمی که آشکارست، محمد می باشد.
? همان، ج 2، ص 653
#بقیه_الله_خیر_لکم_ان_کنتم_مومنین
#اسامی_القاب_صفات_مبارک_حضرت
#احمد
┄┅┅❅ ?❅┅┅┄
ناصرات المهدی عجل الله تعالی فرجه
?در بزم وصالش همه کـــَس طالب دیدار
?تا یار که را خواهد و میلش به که باشد
اللَّهُمَ انّى أَسْئَلُک أَنْ تَجْعَلَنِی مِمَّنْ تَنْتَصِرُ بِهِ لِدِینِکَ
#اسامی_القاب_صفات_مبارک_حضرت_ولی_عصر_علیه_السلام
ا❁﷽❁ا
«بَقِیَّتُ اللَّهِ خَیْرٌ لَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ»؛
اگر مؤمن باشید، باقیمانده خدا (بقی به معنای ثابت و پایدار و در مقابل فنا) براى شما بهتر است.
(سوره مبارکه هود، آیه 86)
⚜️ حضرت خاتم الأنبیاء، محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله و سلم) در وصف آخرین حجت خداوند بر زمین، حضرت ولی عصر
وارث الأنبیاء و خاتم الأئمة (أرواحنا فداه) فرمودند:
«سَمِیِّی وَ کَنِیِّی حُجَّةُ اللَّهِ فِی أَرْضِهِ وَ بَقِیَّتُهُ فِی عِبَادِهِ ابْنُ الْحَسَنِ بْنِ عَلِی»؛
او هم نام و هم کنیه من حجت خدا روی زمین و باقیماندۀ او در میان بندگانش، فرزند امام حسن بن على (علیهما السلام) است.
? کمال الدین و تمام النعمة، ج1، ص 253
⚜️ در توقیع صادره از ناحیه مقدسه حضرت بقیة الله الأعظم (أرواحنا فداه) آمده که فرمودند:
هرگاه خواستید به سبب ما به سوی خداوند توجه کنید و بما روی آورید، پس همانگونه که خداوند متعال فرموده، بگوئید:
«السَّلَامُ عَلَیْکَ یَا بَقِیَّةَ اللَّهِ فِی أَرْضِه».
? همان، ج 2، ص 653
#بقیه_الله_خیر_لکم_ان_کنتم_مومنین
#اسامی_القاب_صفات_مبارک_حضرت_ولی_عصر_علیه_السلام
#بقیة_الله
┄┅┅❅ ?❅┅┅┄
ناصرات المهدی عجل الله تعالی فرجه
?در بزم وصالش همه کـــَس طالب دیدار
?تا یار که را خواهد و میلش به که باشد
اللَّهُمَ انّى أَسْئَلُک أَنْ تَجْعَلَنِی مِمَّنْ تَنْتَصِرُ بِهِ لِدِینِکَ
دعای علوی مصری
✨✨دعای علوی مصری یکی از دعاهای شریف و عظیم الشأن است✨✨
?امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف ) شیوه خواندن این دعا را به محمدبن علی مصری این گونه آموزش دادند:
?«در شب جمعه بپاخیز و غسل کن و نماز شب را انجام بده؛ پس از سجده شکر دو زانو بنشین، و با حال تضرع و زاری این دعا را بخوان»
✍️(بحارالانوار، ج92، ص267)
???????
#پویش_جهانی_استغاثه_به_امام_عصر ?
#سپاه_حضرت_کوثر علیها السلام
در صورت صلاحدید به گروه قرار بندگی و کانال «معنویت افزایی طلاب ناب» بپیوندید
https://eitaa.com/joinchat/1823735852Cffad1a1aaf
https://eitaa.com/TollabeNabe_EmameZaman
حضور شما مهدی یاوران و منتظران حضرتش مایه بسی امتنان است??
⏫⏫⏫⏫⏫⏫⏫⏫⏫⏫⏫⏫⏫⏫⏫⏫⏫⏫⏫⏫⏫
اگر بــــگویم ظــــهور اتفـــاق افتـــــاده چه؟
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام بر شیعیان امام عصر روحی لتراب مقدمه الفداء???
مطلب زیر را خواندم بسیار جالب بود.
پس چقدر وظیفه را سنگین تر احساس می کنم?
بدنم به لرزیدن افتاد
الان بهتر متوجه می شوم فرمایش امام عزیزمان را که???
انقلاب ما انفجار نور بود
*? علامه حسن زاده آملی: ظهور اتفاق افتاده است ، اگر مقوله غیبت و ظهور حضرت به طور دفعی و بدون هیچ زمینهای واقع شود، مسلماً جوامع بشری تاب این تحول شدید را نخواهد داشت. بدین علت حکمت الهی مقتضی تدریجی بودن این اتفاق عظیم است.* ??????
*علامه حسن زاده آملی: ظهور اتفاق افتاده است.*
✍️….با جمعی از دوستـــان عازم شهر مقدس قـــم شدیم در ایام حضور در قم با محقق بزرگواری آشنا شدیم که در مورد ظهور و نشانههای آن تحقیقات گستردهای انجام داده بود و با استدلالهای روایی جالب معتقد بود که ظهور بسیار نزدیک است نکات علمی سخنان ایشان، هر شنوندهای را به تفکر وامیداشت و قضیه فراتر از یک ادعای احساسی و بیبنیان بود تا این که توفیق، یارِ جمع دوستان شد و در صبح یک روز بهاری موفق به حضور در بیت علامه حسنزاده آملی (حفظه الله تعالی) شدیم و از نزدیک این دانشمند گرانقدر را زیارت کردیم داستان چگونگی حضور در محضر ایشان و ساعتی که در خدمت معظم له بودیم خود جریانی شیرین و درسآموز است که وقت مستقلی برای بیان میخواهد که در این مقاله مختصر نمیگنجد.
اما آنچه باعث شد آن جلسه برای این حقیر بهیادماندنی و سرنوشتساز شود مطرحشدن ماجرای تحقیق برادر محققمان در مورد ماجرای ظهور و نشانههای آن بود آن طلبه فاضل به تفصیل موضوع را برای حضرت علامه شرح دادند و ایشان باادب و حوصله مثال زدنی به دقت به سخنان ایشان گوش دادند همه دوستان حاضر در جلسه لحظهشماری میکردند تا عکسالعمل علامه حسنزاده را در قبال مسائل مطرحشده مشاهده کنند بعد از پایان سخنان برادر بزرگوار، استاد لحظهای تأمل کردند و سپس با خنده شیرین و معناداری به جمع نگاه کرده و با آن لهجه شیرین فرمودند خلاصه عرایض حضرات این است که میخواهید بفرمایید که ظهور حضرت نزدیک است؟ با تأیید دوستان ایشان ✅فرمودند: *اگر بــــگویم ظــــهور اتفـــاق افتـــــاده چه؟*
همه جا خوردیم. اصلاً انتظار چنین مطلبی را از ایشان نداشتیم همه مات و متحیر این سخن ایشان بودیم و نمیدانستیم چه بگوییم؛
علامه که متوجه تحیر جمع شده بود بابیانی حکیمانه اینگونه مطلب را توضیح دادند برای توضیح مطلب باید مثالی بیان شود پروردگار متعال قواعد عالم ملکوت را نظیر و شبیه قواعد عالم ملک قرار داده و عالم تکوین را منطبق با عالم تشریع خلق کرده تا بشر با پی بردن به اسرار و قواعد عالم ملک و تکوین، پی به اسرار ملکوت و تشریع ببرد و از این هماهنگی و شباهت حکمتهایی استفاده کند یکی از این قواعد مسلم و عمومی طبیعت، تدریجی بودن تحولات میباشد فیالمثل حرکت وضعی زمین و در پی آن طلوع و غروب خورشید یک فرایند تدریجی است اگر خورشید به یک باره در آسمان زندگی مادی و طبیعی طلوع یا غروب کند در روند حیات اختلال ایجاد میشود و هیچ موجود زندهای قادر به تطبیق خود با تغییر وضعیت نور در میدان حیات نخواهد بود و نظم زندگی به هم میریزد.
خورشید باید به تدریج غروب و طلوع کند تا موجوداتِ تحت تأثیر خورشید بتوانند خود را با تغییرِ رخ داده تطبیق کرده و حیات به چرخهی نظم خود ادامه دهد نظیر همین اتفاق نیز در حیات معنوی و ملکوتی بشر، در حال، اتفاق افتاده است.
علامه بزرگوار در توضیح این مطلب فرمودند:
امام معصوم، خورشید آسمان حیات معنوی بشر است و طلوع و غروب ایشان در صحنه حیات بشر تابع قواعدی شبیه قواعد طبیعی خورشید است اگر مقوله غیبت و ظهور حضرت به طور دفعی و بدون هیچ زمینهای واقع شود، مسلماً جوامع بشری تاب این تحول شدید را نخواهد داشت.
بدین علت حکمت الهی مقتضی تدریجی بودن این اتفاق عظیم است با بررسی تاریخ حیات بابرکت حضرت در میابیم که این اتفاق در مورد غیبت حضرت واقع شده است غیر از اینکه حیات سه امام همام قبل از امام عصر(عج) تقریباً به حالت غیبت بوده و نوعی تمرین برای شیعیان برای زندگی مومنانه بدون ارتباط فیزیکی با امام بود.
غیبت حضرت به دو مرحله غیبت صغری و کبــــــری تقسیم می شود مرحله غیبت صغری به مثابه آماده کردن مردم برای غیبت اصلی و طــــــولانی حضرت بوده است.
همین حکمت در دوران ظهور حضرت هم رعایت خواهد شد بشری که در طول صدها سال در دل ظلمت زندگیِ بدون حاکمیت فرهنگ توحیـــــدی-ولایــــــی نشو و نما پیداکرده ظرفیت تحمل ناگهانی نور وجودی که به تعبیر قرآن زمین را اشراق میکند “اشرقت الارض بنور ربها…” را ندارد لذا باید واسطه در این بین وجود داشته باشد بدین معنا که مجالی برای تجلی نور ایشان در وسعتهای محدود به وجود آید، که مردم بتوانند خود را برای حضور آن مقام رفیع آماده کنند.
سپس آن عارف روشنضمیر تأملی کرده و با قاطعیت، جملاتی فرمودند که باعث شد جمع حاضر به وجد آمده و طوفانی از شادی و سرور در دل و جان حضار پدید آید؛
و آن از این قرار بود:
*قرائن و شواهد نشان میدهد انقــــلاب اســـلامی و نــــظام مقـــــدس جمهـــــوری اســـــلامی ایران ظهور صغرای حضرت بقیه الله الاعظم و بین الطلوعین حکومت جهانی امام زمان ارواحنا فداه میباشد.*
آنگاه این مژده بزرگ را بیان مثالهایی شرح دادند ایشان فرمودند:
مثلاً این مراسمات عبادی و معنوی را ببینید روزی در همین شهر قم، اگر چند طلبه به صورت انفرادی و با هزینه شخصی چند روزی اعتکاف میکردند، میگفتیم الحمدالله معنویت در حوزه پیشرفت کرده ولی اکنون میبینیم چند هفته قبل از ایام اعتکاف شاهد جوانانی هستیم که چندین شبانهروز و در سختترین شرایط و با کمترین امکانات در مساجد و حرمها معتکف میشوند و عمده هدف خود را خودسازی برای آمادگی ظهور اعلام میکنند مگر در ایام رژیم گذشته عموم مردم از معارف اهلبیت و ادعیه ایشان این قدر اطلاع داشتند!؟
در روز عرفه در غیر صحرای عرفه شاید خواصی پیدا میشدند که دعای عرفه سیدالشهدا را با آن مضامین بلند و عرشی را قرائت میکردند؛ اما اکنون چه؟ از ظهر تا عصر عرفه، مساجد، حرمها و خیابانهای اطراف و رسانهها بسیج میشوند تا میلیونها انسان اعم از نوجوان و جوان و پیر و زن و مرد و عامی و عالم در کنار هم نشسته و با ناله و تضرع، این دعای به این حجم را قرائت میکنند، اینها فرج امام زمان نیست، پس چیست؟
زمانی بر این ملت گذشت که حتی در میان خواص کمتر کسی پیدا میشد که بتواند قرآن را از روی مصحف، به درستی قرائت کندتا چه رسد به درک معانی و معارف قرآن اما اکنون میبینیم که در سراسر کشور دهها هزار حافظ و قاری قرآن تربیتشدهاند که به دنبال درک حقائق قرآن و عمل به آنها هستند، آیا اینها جلوههای ظهور نیست؟
*نمـــاز جمعهها، راهپیماییها، جهـــادها و شهادتها، احیـــاء مهدیهها و جمـــکران، اقـــــبال مردم به دعـــــای ندبــــه و… همه و همه نشان از یک خیزش عظیم و تحولی بیسابقه در تاریخ تشیع و همه جلوههایی از ظهور صغری است.*
*انقـــــلاب اســـــلامی ایـــــران*
✅ *ظهـــــور برنامهای، شخصیـــــتی و حقــــوقی حضرت مهـــــــدی موعـــــود(عج) بوده و ظهــور جهانی و اصلی حضرت، ظهـــور شخصی و حقیـــقی ایشــان میباشد هر کس هر کاری میخواهد در دوران ظهور انجام دهد الان شروع کند چون وقتش فرا رسیده و زمینهاش از هر جهت آماده است.*
منبع: جهان نیوز به نقل از کانون مهدویت دانشگاه فردوسی مشهد
عَزیزٌ عَلَیَّ اَنْ اَرَی الْخَلْقَ وَلا تُری، وَلا اَسْمَعُ لَکَ حَسیساً وَلا نَجْوی....
عَزیزٌ عَلَیَّ اَنْ اَرَی الْخَلْقَ وَلا تُری، وَلا اَسْمَعُ لَکَ حَسیساً وَلا نَجْوی….
باز هم جمعه آمد و بی تو ندبه های فراق میخوانیم
بازهم جمعه آمد و بی تو، ندبه های فراق میخوانیم
بیقراریم چون پریشانیم
چون پریشان درد هجرانیم
باز هم جمعه آمد و بی تو
ندبه های فراق میخوانیم
شاید اینجایی و نمی بینیم
یا که هستی؛ کجا؟! نمیدانیم
بیقراری جمعه های تو را
چند قرن است ابر بارانیم…
…صبح، امیدوار آمدنت
عصر، از خیل نا امیدانیم
گرچه این اشک ها برای تو نیست
ما پریشان لقمه ی نانیم
کاش روزی به خویش می دیدیم
چون تو صبح و مساء گریانیم
صبح گریان راس بی پیکر
عصر گریان جسم عریانیم
صبح گریان طفل بی شیریم
عصر گریان شاه عطشانیم
شاعر: محمد علی بیابانی
اعیاد شعبانیه
? ? ? ? ? ? ? ? ? ?
أســـــــــــعــد الله أیـــّـــــــــامکم
? ? ? ? ? ? ? ? ? ?
#امام_مهدی_در_کلام_علما
#امام_مهدی_در_کلام_علما
عجول نباشیم…
احدی حق ندارد برای ظهور حضرت وقت مشخصی تعیین کند(در روایات هم تاکید شده که آنان که وقت تعیین میکنند دروغگو هستند)، هر چند این مساله با اینکه بگوییم انشاء الله امام زمان این جمعه ظهور می کند، تفاوت دارد. شیعیان و پیروان امام زمان همواره باید ضمن دعا به پیشگاه خداوند، ظهورهر چه سریعتر حضرت را از او طلب کنند
حجت الاسلام دکتر رفیعی - شبستان امام خمینی - حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها
http://www.masaf.ir/View/Contents/38263/%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85-%D9%85%D9%87%D8%AF%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D9%84%D8%A7%D9%85-%D8%B9%D9%84%D9%85%D8%A7-24–%D8%B9%D8%AC%D9%88%D9%84-%D9%86%D8%A8%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D9%85—-shia%20muslim
#امام_مهدی_در_کلام_علما
#امام_مهدی_در_کلام_علما
رسم منحوس بین مومنان…
مسجدی که، عالِم دینی ای که، و مؤمنی که به مهدویت نپردازد، یک دین «بنیاسرائیلی» را ترویج میکند!/ بنیاسرائیل به موسی میگفتند: تو و خدایت بجنگید، ما همینجا عبادت میکنیم!
نپرداختن به مهدویت امروزه یک رسم منحوس در میان برخی از مؤمنین شده است. در جامعۀ ما این رسم دینداری، اخلاقمداری و معنویتگرایی بدون مهدویت، باید فرو بریزد!
بسیج اگر در برگزاری «دعای ندبه» پیشتاز نباشد از «هویت» خود فاصله گرفته است. دعای ندبه مال افرادی نیست که حال مناجات دارند، (بلکه) مال کسانی است که حال «مبارزه» دارند
حجه الاسلام پناهیان - 1395/09/19 - عید بیعت - میدان امام حسین
http://www.masaf.ir/View/Contents/38204/%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85-%D9%85%D9%87%D8%AF%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D9%84%D8%A7%D9%85-%D8%B9%D9%84%D9%85%D8%A7-23—%D8%B1%D8%B3%D9%85-%D9%85%D9%86%D8%AD%D9%88%D8%B3-%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D9%85%D9%88%D9%85%D9%86%D8%A7%D9%86—-shia%20muslim
#امام_مهدی_در_کلام_علما
#امام_مهدی_در_کلام_علما
در آخرالزمان مشکل اصلی، خوبان هستند؛ نه کفار
در آخرالزمان مشکل اصلی، آدمخوبها هستند؛ نه کفار و آدمهای بد. مثلاً روایتی نداریم که بگوید: از بس کفار مراکز فساد میسازند، ظهور به تأخیر میافتد! یا روایتی نداریم که بگوید: کفار از بس سلاح هستهای مخرب دارند، لذا حضرت ظهور نمیکند که مبادا آن بمبها را بر سر مسملین فرو بریزند
به قول امام باقر برخی از فقها میخواهند حکم قتل حضرت را بدهند، ولی زورشان نمیرسد! (و لو لا ان السیف بیده لأفتى الفقهاء بقتله؛ سایت آیت الله بهجت؛مطلب 2148 و شرح أصول الکافی/ 1/ 563)
همۀ مسائل برمیگردد به اینکه «خوبها باید خالص و خُلّص بشوند» مشکل این است که ما در بین خودمان ناخالصی داریم، اینها را باید درست کنیم
حجت الاسلام پناهیان - حسینیه آیت الله حقشناس ره 1395/07/15
http://www.masaf.ir/View/Contents/37157/%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85-%D9%85%D9%87%D8%AF%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D9%84%D8%A7%D9%85-%D8%B9%D9%84%D9%85%D8%A7-22–%D8%AF%D8%B1-%D8%A2%D8%AE%D8%B1%D8%A7%D9%84%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%D9%85%D8%B4%DA%A9%D9%84-%D8%A7%D8%B5%D9%84%DB%8C%D8%8C-%D8%AE%D9%88%D8%A8%D8%A7%D9%86-%D9%87%D8%B3%D8%AA%D9%86%D8%AF%D8%9B-%D9%86%D9%87-%DA%A9%D9%81%D8%A7%D8%B1-shia%20muslim
#امام_مهدی_در_کلام_علما
#امام_مهدی_در_کلام_علما
ظهور را نزدیک ببینید
یکی از وظایف بسیار مهم که دوستان بزرگوار و مومن باید در رابطه با وجود مقدس امام زمان علیه السلام و مسئلهی ظهور خیلی به آن اهتمام بورزند نزدیک دیدن ظهور است. ما در روایاتمان به عناوین مختلف و تعابیر مختلف این توصیه را از اهل بیت داریم که ظهور را نزدیک ببینید. نزدیک دیدن است که شما اگر شب گذشت حتی تا شب بعدی هم نگو که نمیآید فردا صبح ممکن است بیاید.
حجت الاسلام مسعود عالی - علائم ظهور و وظیفه منتظران, برنامه سمت خدا
http://www.masaf.ir/View/Contents/37089/%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85-%D9%85%D9%87%D8%AF%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D9%84%D8%A7%D9%85-%D8%B9%D9%84%D9%85%D8%A7-21–%D8%B8%D9%87%D9%88%D8%B1-%D8%B1%D8%A7-%D9%86%D8%B2%D8%AF%DB%8C%DA%A9-%D8%A8%D8%A8%DB%8C%D9%86%DB%8C%D8%AF-shia%20muslim
#امام_مهدی_در_کلام_علما
#امام_مهدی_در_کلام_علما
همه با هم؛ در پناه قدرت عدل
ما امید این را داریم که یک قدرت اسلامی، قدرت عدل؛ قدرتی در پناه عدل، نه در پناه سرنیزه… یک همچو قدرتی پیدا بشود و تمام بشر (به برکت آن) با هم باشند.
به ما این وعده را داده اند؛ وقتی که امام زمان (سلام الله علیه) ظهور کند این اختلافات از بین می رود و همه برادروار با هم هستند؛ دیگر زورمند و زورکشی در کار نیست…
«امام خمینی ره»
صحیفه امام، ج11، ص298
http://www.masaf.ir/View/Contents/37070/%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85-%D9%85%D9%87%D8%AF%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D9%84%D8%A7%D9%85-%D8%B9%D9%84%D9%85%D8%A7-20–%D9%87%D9%85%D9%87-%D8%A8%D8%A7-%D9%87%D9%85%D8%9B-%D8%AF%D8%B1-%D9%BE%D9%86%D8%A7%D9%87-%D9%82%D8%AF%D8%B1%D8%AA-%D8%B9%D8%AF%D9%84-shia%20muslim
#امام_مهدی_در_کلام_علما
#امام_مهدی_در_کلام_علما
جهانی وصف ناشدنی در پیش روست
“اگر نقاش های چیره دست روزگار دور هم بنشینند و تابلویی به پهنای جهان هستی ترسیم نمایند، هرگز نتوانند که فرازهای برجسته جهان پرفروغ عصر ظهور را منعکس سازند، که فروغ بی پایان آن جمال الهی، هرگز در آیینه بشری منعکس نشود.”
دانشمند محقق و نویسنده ی پر کار، حجة الاسلام علی اکبر مهدی پور - کتاب او خواهد آمد ص 13
http://www.masaf.ir/View/Contents/37040/%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85-%D9%85%D9%87%D8%AF%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D9%84%D8%A7%D9%85-%D8%B9%D9%84%D9%85%D8%A7-19-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%88%D8%B5%D9%81-%D9%86%D8%A7%D8%B4%D8%AF%D9%86%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D9%BE%DB%8C%D8%B4-%D8%B1%D9%88%D8%B3%D8%AA-shia%20muslim
#امام_مهدی_در_کلام_علما
#امام_مهدی_در_کلام_علما
تفاوت اعتقاد به ظهور با انتظار ظهور
“نکته ای که باید مورد توجه قرار گیرد این است که: میان “انتظار ظهور” و “اعتقاد به ظهور” تفاوت بسیاری وجود دارد. زیرا همه شیعیان بلکه بسیاری از ملت های دیگر جهان به ظهور مُصلحی که سرانجام سراسر جهان را پر از عدل و داد کند اعتقاد دارند، ولی همه آنانی که اعتقاد به این حقیقت دارند در انتظار تحقّق آن نیستند!
کسی منتظر ظهور امام زمان میباشد که علاوه بر اعتقاد، امید و انتظار درک آن زمان را نیز داشته باشد و بر اساس انتظار و امید، عمل نماید. تمام روایاتی که مسأله انتظار در آنها ستوده شده است بر لزوم امیدواری و امکان وقوع و درک ظهور امام عصر دلالت میکند”
آیت الله سید مرتضی مجتهدی سیستانی؛ مقدمه کتاب “صحیفه مهدیه”
یعنی این تفکر که در دوران زندگی ما آن محبوب دلها ظهور نخواهد کرد، ممنوع!
http://www.masaf.ir/View/Contents/36990/%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85-%D9%85%D9%87%D8%AF%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D9%84%D8%A7%D9%85-%D8%B9%D9%84%D9%85%D8%A7-18–%D8%AA%D9%81%D8%A7%D9%88%D8%AA-%D8%A7%D8%B9%D8%AA%D9%82%D8%A7%D8%AF-%D8%A8%D9%87-%D8%B8%D9%87%D9%88%D8%B1-%D8%A8%D8%A7-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%B8%D8%A7%D8%B1-%D8%B8%D9%87%D9%88%D8%B1-shia%20muslim
#امام_مهدی_در_کلام_علما
#امام_مهدی_در_کلام_علما
او را برای خودش بخواهیم، نه خودمان
آیا میشود رئیس و مولای ما حضرت ولی عصر محزون باشد و ما خوشحال باشیم؟ او در اثر ابتلای دوستان (آزمایش و امتحان دوستان)، گریان باشد و ما خندان و خوشحال باشیم و در عین حال خود را تابع حضرت بدانیم؟… (ایشان) اشخاصی را میخواهند که تنها برای آنحضرت باشند. کسانی منتظر فرج هستند که برای خدا و در راه خدا منتظر حضرت باشند نه برای برآوردن حاجات شخصی خود…
تنها پیدا کردن و دیدن حضرت مهم نیست، هر کدام در فکر حوائج شخصی خود هستیم و به فکر آنحضرت نیستیم.
در محضر آیت الله بهجت، ج2 ص 276 و 267 و 26
#امام_مهدی_در_کلام_علما
#امام_مهدی_در_کلام_علما
وصیت هایی مهم…
سید بن طاووس به فرزندان خود:
در پیروی و وفاداری و دلبستگی به امام زمان آنگونه باش که خدا و رسول خدا و پدران آنحضرت و خود او از تو می خواهند. هنگامی که نمازهای حاجت را به جا میآوری، حوایج آن بزرگوار را بر خواسته های خود مقدّم بدار. صدقه دادن از سوی آن جناب را بیش از صدقه دادن از سوی خودت و عزیزانت قرار بده. دعا برای ایشان را بر خودت مقدّم بدار.
خلاصه در هر کار خیری وفای به حق آن بزرگوار را مُقدّم بدار، زیرا اینکار سبب احسان و توجه بیشتر ایشان به تو میشود
کتاب کشف المحجه ص 151
http://www.masaf.ir/View/Contents/36912/%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85-%D9%85%D9%87%D8%AF%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D9%84%D8%A7%D9%85-%D8%B9%D9%84%D9%85%D8%A7-16–%D9%88%D8%B5%DB%8C%D8%AA-%D9%87%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D9%85%D9%87%D9%85-shia%20muslim
#امام_مهدی_در_کلام_علما
#امام_مهدی_در_کلام_علما
رابطه عاطفی جامعه با امام زمان
«حتی باید گفت این «سطح متوسط» رابطه عاطفی موجود در جامعه با امام زمان، آن چنان که باید باشد نیست. وضعیت موجود، بسیار پایینتر از حد مطلوب است. این موج بسیار لذت بخشی که الحمدالله برای دعای ندبه ها در کشور ما به راه افتاده تازه آغاز راه است نه سرانجام راه. ما تا نقطه مطلوب خیلی فاصله داریم…»
استاد حجة الاسلام پناهیان، کتاب انتظار عامیانه عالمانه عارفانه ص65
http://www.masaf.ir/View/Contents/36847/%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85-%D9%85%D9%87%D8%AF%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D9%84%D8%A7%D9%85-%D8%B9%D9%84%D9%85%D8%A7-15-%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B7%D9%87-%D8%B9%D8%A7%D8%B7%D9%81%DB%8C-%D8%AC%D8%A7%D9%85%D8%B9%D9%87-%D8%A8%D8%A7-%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85-%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-shia%20muslim